Mijn weekmenu

Soms is het best een uitdaging om iedere week weer een gevarieerd en gezond weekmenu te bedenken. Dat bracht me op het idee om ons weekmenu eens te fotograferen en te delen, zodat jullie daar misschien wat inspiratie uit kunnen halen. Ons streven is om ongeveer 1 á 2 keer per week vegetarisch te eten, het grootste gedeelte van de week zelf te koken en het moet gezond, gevarieerd en vooral lekker zijn!

MAANDAG – COUSCOUSSALADE MET KIP PIRI PIRI


Dit is één van mijn favoriete recepten bij warm weer. Het is een recept van de Albert Heijn en superlekker! De combinatie van veel groente (avocado, tomaten, rode ui en sla) met de frisse smaak van mango en de pittige kipstukjes maken deze salade tot een heerlijke maaltijd. De couscous neutraliseert alles een beetje. En ook fijn, na afloop zit je niet bomvol, maar heb je toch een lekker voldaan en gezond gevoel.

 

DINSDAG – TAGLIATELLE MET ZALM EN PREI

Mijn vriend en ik houden erg van pasta en dit staat dan ook wekelijks bij ons op het menu. We proberen wel altijd te variëren. Deze week gingen we voor een tagliatelle met stukjes gerookte zalm, prei, champignons en een beetje kookroom. Eigenlijk heel simpel en zo gemaakt, een lekker bordje eten!

 

WOENSDAG – AARDAPPELTJES, SALADE EN EEN BIEFSTUKJE


Toch ook wekelijks eten we een zogenoemd agv’tje: aardappelen, vlees en groente. De aardappeltjes van mijn vriend zijn erg lekker, hij kookt ze eerst, daarna snijdt hij ze in plakjes en bakt hij ze nog even. Op deze manier eten wij eigenlijk altijd aardappels, nooit gekookt. Zeker in de zomer heb ik altijd meer zin in een salade erbij dan in warme groente zoals broccoli of snijboontjes. In de salade zit komkommer, tomaatjes, augurken en erdoor heen zit een zelfgemaakte dressing met wat azijn en mosterd. Om het af te maken een klein kloddertje Belze Mayoneis.

DONDERDAG – BARBECUE

Omdat mijn vriend vakantie had en ik nog verlof, werden we uitgenodigd door vrienden om te komen barbecueën. Dat lieten we ons geen twee keer zeggen natuurlijk. ’s Middags al de barbecue aan en lekker tafelen. Een hamburgertje, wat salade en broodjes met kruidenboter. Samen steken wij thuis ook weleens de barbecue aan en tegenwoordig leggen we er ook garnalenspiesjes op, heerlijk en even wat afwisseling met het (vele) vlees.

VRIJDAG – CURRY MET NAANBROOD


Tijdens mijn zwangerschap en net na de bevalling kon ik geen pittig eten meer verdragen en kwam er dus geen curry op tafel, terwijl ik daarvoor dol was op pittig eten. Inmiddels gaat het beter en stond er weer een rode curry op het menu. Deze maken we met behulp van een pakje van Conimex, tomaatjes, peultjes en zelf doen we er nog wat champignons bij. En af en toe even blussen met een stuk naanbrood.

 

ZATERDAG – MINESTRONESOEP

Wij zijn gek op soep en eten dit denk om de week wel een keer. Vaak maken we een grote pan en vriezen we in wat er over is. Deze week maakte ik een minestronesoep, het recept haalde ik uit het boek: ‘Alle dagen soep, 100 soeprecepten voor elk seizoen’. Het was de eerste keer dat ik deze soep maakte en het was zeker voor herhaling vatbaar. Door de ruime hoeveelheid groente (uien, knoflook, prei, wortelen, paprika, mais, tomaten), aardapppelen en pasta was het een heerlijk gevulde maaltijdsoep en had ik aan één bord genoeg. We hebben de rest ingevroren en kunnen er dus nog een keer van genieten.

ZONDAG – SUSHI

Na bijna de hele week al zelf te hebben gekookt hadden we zin om zondag voor iets makkelijks te gaan. Omdat het de laatste vakantiedag van mijn vriend was besloten we om sushi te bestellen. De lekkerste sushi in Eindhoven bestel je bij Kyoto. Zó vers en lekker, bijna warm wordt de sushi bezorgd, klaargemaakt door een chefkok die ze speciaal uit Japan hebben gehaald. Wél prijzig, maar dan heb je ook wat.

 

Dit was mijn weekmenu van deze week! Ik hoop dat ik jullie heb geïnspireerd en wie weet proberen jullie een van bovenstaande recepten wel een keer uit. Ik wens jullie een fijn weekend en tot volgende vrijdag 12:00u, dan staat er weer een nieuwe blog voor jullie online. Liefs VANBETS.